D'aquesta vinya surt el nostre Vi de Paratge de Les Guinarderes, i des de fa una colla d'anys el pare i jo comentàvem que no ens agradava com s'havia abancalat la part més obaga, així com també pensàvem en ampliar la plantació per poder augmentar una mica la producció.
Quan es va fer, uns trenta anys enrere, l'abancalat es va fer amb una màquina esplanadora, (buldòzer), i un dels inconvenients que té aquest sistema és que empeny la terra, no la organitza bé, perdent part vegetal, a part que els ribassos queden molt malament. Hem començat els treballs arrancant la vinya existent en aquesta parcel·la i amb la fondària que permet la màquina, eixertigar el terreny per condicionar-lo pel treball d'abancalament i plantació.
Ara, seguint més el perfil original de la muntanya, amb ribassos més petits i salvant més la part vegetal, podrem millorar la finca a nivell de treball, productiu i visual.
A partir d'aquí, comença la feina de fer els bancals acomodant la capa vegetal en cadascun dels bancs i definint clarament el perfil que desaigüí, de tal manera que es reparteixi l'aigua en cas de pluja i evitar l'insulsament dels bancals.
Aquesta banda, que podrem replantar aquest mateix any, ja la tenim llesta, i ara nomès quedarà picar la pedra i plantar els 900 ceps que hem encomanat de garnatxa negra.
Per altra banda, a la vessant més solana hem declarat una "rompuda" d'unes 0,25 ha, que si ens atorguen els drets de plantació, plantarem l'any vinent per acabar de executar aquest redisseny de La Guinardera. Son treballs que fem a consciència, creixent amb cura i sempre fidels a aquesta mania nostra de dibuixar paratges del Priorat en cada glop dels nostres vins.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada