dimecres, 21 de gener del 2026

Benvinguda llevantada

Salt del Garrinyo

Aquest gener ve marcat per aquesta llevantada que ens ha portat un total de 97 litres en els darrers 5 dies i que han caigut, com diem a casa, "amb molt coneixement".


Des del Pont de Falset cap a Mas d'en Porrera

Des del pont de Falset mirant cap a Martinet

Tot plegat ens situa en una posició que feia anys que no teníem, amb un total de més de 300 litres des de la verema fins a finals d'any, una petita nevada quasi anecdòtica pel dia de reis i aquestes pluges d'aquests dies. Una recuperació d'aqüífers, saó com feia temps que no teniem i poder-nos plantejar una poda com la que feriem un any normal.

Aquí ens banyavem de petits

Plaers retrobats, com estar a llit i sentir la pluja que cau, parar-te vora el riu i sentir com aquest flueix o veure fonts o el salt del Garrinyo que ragen. Tanta felicitat en coses tant sencilles i naturals sembla que no pugui ser possible.


Vista des de la Volta del Po

Vista des de la Volta del Po



divendres, 9 de gener del 2026

A podar s'ha dit!

Com cada any, comencem la poda per la nostra finca de La Guinardera, una poda que aquest any afrontem amb noves esperances i amb una motxilla de més de 300 litres de pluja des de la verema i amb uns freds que s'ajusten al que seria un any normal.

La planta està en repòs, i és el moment per decidir com volem que treballi aquest anyada, una anyada que esperem sigui com el que era una anyada normal, tant en pluges com en temperatures, però això no ho podem saber, i la veritat és que en aquest procés de canvi climàtic, quasi que podem apostar que les temperatures seran més elevades de la mitjana.


dimarts, 6 de gener del 2026

Una petita nevada per donar la benvinguda als Reis Mags

Aquest any ha començat amb una mica de pluja i ahir, dia 5 de Gener, ens vàrem despertar amb una petita nevada, res de l'altre món, però una mica de neu que ens recorda que estem a l'hivern i que anuncia el fred tant esperat per les nostres vinyes.

Final de les festes de Nadal en que comencem a preparar-nos per la poda, una poda que podem plantejar-nos de diferent manera, sabent que la planta té més saó que en els anys passats, i tot i que l'any és molt llarg, i segurament també vindran dies de seca i de calor, contem amb aquesta reserva, que en els darrers anys no teníem.

Així doncs, aquesta setmana començarem a podar La Guinardera, la nostra finca més primerenca, finca en la que aquest any hem de plantar 0,25 ha. més de garnatxa.